2012. július 12., csütörtök

Cukkinis sütemény



Cukkiniből édes sütemény? Igen, igen:)
Gondoljunk bele: pár évvel ezelőtt milyen arcot vágott a szomszédasszony/barát/Anyósunk stb.
amikor a répatortánkkal kínáltuk.
Ma pedig már mindenki hallott róla és talán ki is próbálta.

A piaci portyám során kaptam ezt a receptet, a cukkini "tenyeresért" cserébe.
Kedves W. Zsóka, köszönöm, hogy megosztottad velem.
Így elsőre csak a cukor mennyiségén és milyenségén változtattam,
felére redukáltam és a karamellesebb ízű nádcukorra cseréltem.




Cukkinis sütemény

Hozzávalók
3 db tojás
100 g nádcukor
70 g házi vaníliáscukor
0,5 csomag foszfátmentes sütőpor (dm Alnatura)
1 mk szódabikarbóna
2 dl olaj
1 tk fahéj
100 g durvára őrölt dió
400 g reszelt cukkini
350 g finomliszt
100 g mazsola
csipet tengerisó




A cukkinit kivételesen nagyon vékonyan lehámoztam és a nagylyukú reszelőn lereszeltem.
 A sütőt bekapcsoltam 175 fokra, légkeverésre.
Egy 22 cm-es kerek kapcsos sütőformába alulra sütőpapírt szabtam.
A tojásokat habosra kevertem a kétféle cukorral.
Belekevertem a sütőport, szódabikarbónát, fahéjat, majd az olajat.
Fakanállal folytattam és hozzákevertem a cukkinit, majd a diót, lisztet, végül a mazsolát.
Átöntöttem a sütőformába és megsütöttem. 43 percre állítottam az órát, de hagytam még 5 percig.
A lényeg, hogy tűpróbáig süssük.
Félidőben a tetejét egy papírral letakartam.



A cukor mellett, az olajat is soknak találtam, de szeretettel adott recept megér egy próbát, gondoltam.
Kérem szépen kellett ez a 2 dl olaj, semmi hátrányát, csak előnyét látom ennek a mennyiségnek.



Roppant finom langyosan és hidegen.
Későn vacsoráztak belőle az Urak, narancslével.
A Férjem igencsak csodálkozott, hogy cukkini van benne, azt mondta: - nem is érződik. Hm:)
Én másnap egy korty igazi ízesítés nélküli (mint mindig) presszó kávé előtt csíptem belőle: tökéletes.
Barátokon is teszteltem, senki nem gyanított semmit, csakis a lágyságát, omlósságát, puhaságát,
no és az ízét dicsérték. Hát volt nagy csodálkozás, amikor felfedtem a sütemény tartalmát:)





A Szeretetrehangoltan a Facebookon: http://www.facebook.com/szeretetrehangoltan

23 megjegyzés:

  1. Ezen a bejegyzésen olyan jót mosolyogtam ! :) Rám most is így néztek hétvégén, mert én is cukkinis -csokis kenyeret vittem. Annyira finom, puha szaftos volt, és hiába hagytuk az asztalon, nem száradt ki, hogy rákérdezett egy idősebb hölgy, hogy mi van benne. Eléggé elkerekedett a szeme, mikor megmondtam. Azért evett még belőle, mert ízlett neki..:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, nehéz a berögzült szokásokat áttörni:)
      Fenn van a blogodon?

      Törlés
    2. Fenn, csak régebbi recept és én gluténmentesen készítettem el. Most most nem tettem fel újra, mert ugyanúgy készítettem, csak a csokit hagytam ki belőle. Itt találod:
      http://farkaselet.blogspot.hu/2011/08/cukkinis-csokolade-kenyer.html

      Törlés
  2. Én is így voltam a répával, kipróbáltam és nagyon ízlett. Akkor jöhet a cukkini is. Ha azt mondod ilyen finom, akkor azt hiszem nemsokára nálam is terítékre kerül. Úgyis mostanában barátkozgatok a cukkinivel:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tekintettel, hogy egyáltalán nem érződik az íze, csak az állagához tesz hozzá, pl. puha marad tőle, remélem ízleni fog:)

      Törlés
  3. Ha ilyen finomságokat készítgetsz, akkor már nem csodálkozom, hogy nem válaszolsz a levelemre :) Én fasírtba szoktam reszelni, zaftosabb állaga lesz a cukkinitől.

    VálaszTörlés
  4. Hát ez milyen jó ötlet, és hogy a süti állagán javít az még jobb. Ki kellene próbálnom, de mostanában csak vágyakozva nézem mások alkotásait, és a blogolásból csak egy-két megjegyzésre futja! Na majd egyszer! További szép napot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Andrea köszönöm, hogy ily sűrű programod közben is időt szentelsz nekem:)
      Ami késik, nem múlik.

      Törlés
    2. Hát, én tényleg nagyon szeretem és csodálom a blogod! Még ha nem is írok, akkor is figyelem, mit alkotsz.

      Törlés
    3. Én is szeretek Nálad járni, igen figyelemreméltó "témát" karoltál fel.
      Szép hétvégét:)

      Törlés
  5. nagy cukkinirajongó vagyok (ha lenne kertem nagyüzemben is imádnám) és egyik kedvenc blogom rejt millió recipét belőle
    http://beastie-bistro.blogspot.hu/search/label/cukkini

    amikor zsenge (nem bírok magammal, belerágok nyersen)

    VálaszTörlés
  6. Jól néz ki! Biztosan finom is. Sokszor jobb is, ha nem tudják előre mi van az ételbe:)

    VálaszTörlés
  7. játékra invitállak, gyere! http://lelekdorombolo.blogspot.hu/2012/07/kerdezz-felelek-jatek.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a meghívást. Jártam Nálad és írtam Neked:)

      Törlés
  8. Én is szoktam készíteni, próbáljátok ki tört napraforgómaggal, az felteszi majd az i-re a pontot!

    VálaszTörlés
  9. Csodásan néz ki! Idén sajnos nem hozzák a szokott formát a cukkinitöveink, de alkalomadtán kipróbálom a receptet, mert nagyon szeretem a hasonló süteményeket. :)

    VálaszTörlés
  10. mmmmmmmmm...hát ezt nem lehet kibírni....jövőre kéteszer ennyi cukkinit kell ültetnem...nem győzöm a sok finomságot készíteni belőle!
    Mindjárt éhen halok!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó ez is tényleg finom és jól variálható fűszerekkel:)
      ...van még cukkinis kenyér is...

      Törlés