2012. július 4., szerda

Levendulás sós szappan




Hát ennek is eljött az ideje: íme, az első saját készítésű szappanjaink.




Régóta foglalkoztatott a szappankészítés gondolata,
de még régebben, a lúgtól való "félelem".
Gyermekkori emlék, hála Istennek csak hallásból ismert történet.

Akkor még az Asszonyok otthon főzték a szappant, réges-régen hamulúgból,
majd minden ( vagy sok ) háztartásban volt otthon lúgkő, nálunk is.
Volt rajta felírat és el is volt zárva, de gondos Édesanyám, történetet is fűzött hozzá,
hogy nyomatékosítsa bennem: a lúg veszélyes dolog.
Tekintettel, hogy nem krimit írok, legyen elég annyi,
hogy a kicsi fejemben egyenlőségjelet tettem, a lúg és a halál között.
Ma már nem félek a haláltól és a félelmet is feloldottam,
a lúggal járó szigorú óvintézkedéseket pedig betartottuk.
Betartottuk, így többes számban, mert ezt a szappant ketten készítettük a Fiammal.
A legegyszerűbb összetevőkkel, s bár fantáziánk határtalan, de itt most visszafogottak voltunk.


Mondhatni évek óta képzem magam, 2001 karácsonytáján született  a vágy,
a saját szappankészítés gondolata. Akinél láttam, ő nem árulta el a titkokat, így külföldi oldalakat, majd magyar oldalakat bújtam, hogy információhoz jussak.
Olvastam, jegyzeteltem, kérdeztem, fórumok több ezres hozzászólásait olvasgattam.
Az első alkotás sokáig váratott magára.
Napi téma volt itthon, mindig megosztottam a családommal, ha friss "motiváció" ért.
Egyszer csak a Fiam azt mondta, "mama mitől félsz, mi történhet?"
Igen, megint a gyermeki bölcsesség vezetett a célig.
Ezután már együtt "képeztük" magunkat az interneten fellelhető irodalomból,
köztük kedves virtuális "barátom", vargaera szakszerű írásából.




Tegnap reggel 6-kor indult útjára a gyönyör.
(Mert alkotni gyönyör, sőt ha naponta nem alkothatnék valamit, tán nem is "én lennék"... :-)
Az előkészületekkel együtt félóra múlva már az első tapasztalatokat összegeztük.
A 24 óra telt el, így már fel is szeleteltük. A neheze most jön, kivárni a 4 hetet...




Levendulás tengerisós szappan
olívaolajból és kókuszvajból.




Összetevők: elszappanosított olívaolaj, kókuszvaj.
Tengerisó, levendula illóolaj, levendulavirág.
és a már említett: http://taltosszappan.blogspot.hu/





Köszönöm. Hálás vagyok <3



12 megjegyzés:

  1. Hát mit ne mondjak, engem is foglalkoztat a szappankészítés!:) Jó, hogy elkezdted őket készíteni, nagyon élvezetes lehetett. Én a lányommal napozó, ápolókrémet készítettem, a babának, és mamájának, na meg nekünk egyaránt. Pontosabban, a Nagylányom készítette én meg csak figyeltem. nem mi kísérleteztük ki, hanem készen kapott alapanyagokból, leírás alapján mérte, és főzte.
    Kíváncsian várom a beszámolód a kész szappanról, ami már teljesen használható "érett":)Különben ebben az állapotában olyan "beleharapni valóan" guszta:))
    Nagyon ügyes vagy, a Fiaddal együtt, nekem a 9 éves unokám jó társ az ilyenekben, szinte mindig mellettem van.
    További jó kreatívkodást. A lúgot, hol szerezted be? Patikában?
    Szeretettel : Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva!
      A lúgot Budapesten a József krt-i vegyszer ( Azúr ) boltban vettem, ott biztos van ( bóraxot, mosószódát, szódabikarbónát - mosáshoz - is ott szoktam ) József krt 65. Csepreghy utca sarok, H-P 8.00-17.00
      Készítettem egy pár olaj-gyógynövény macerátumot, lassan jönnek a leírásai.
      A szappan részletes leírását akkor teszem fel, ha "beérett" hisz akkor látom, hogy milyen az eredmény.
      Valóban az első 1-2 esetben jó mások tapasztalataira hagyatkozni, később mindenbe belejön az ember...Olyan sok csodálatos ember van, mit beszélek, minden ember csodálatos!
      Ugye Nálad sem múlhat el nap alkotás nélkül? Kíváncsi vagyok a napozó krémetekre.

      Törlés
  2. Szuper lehet, nagyon sokoldalú vagy:) Szappant még nem készítettem, nem is nagyon lenne rá időm, de talán egyszer. Bár ha egyszer elkezded, ezt sem nagyon tudod abbahgyni:)Az alkotás tényleg csodás, legyen bármi is az:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az alkotással kapcsolatban (is) egyetértünk :)
      A szappan készítése nem vett sok időt igénybe, pakolással együtt félóra :-)

      Törlés
  3. Nagyon ügyes vagy! Nagyanyám is készített régen szappant, de én még soha. Jó megtanúlni mindenképp.
    Olyan a fotón,mint valami finom karamella:)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm kedves szavaid :-) Tényleg nagyon egyszerű.

    VálaszTörlés
  5. Tisztára rokonlélek vagy! :) Olyan jó!!! Imádom a blogod: a kajákat, a fotókat, a szappanokat...a mindent!

    Már régóta kacérkodok a szappankészítéssel, márcsak azért is, mert ott van az ingyen alapanyag: a jó finom kecsketej! Most "átnyálazom" a leírásokat és azt hiszem belevágok. Bár pontosan az Általad említett félelem a lúgtól, mint "életveszélyforrástól" visszatartott eddig.

    Én most krém projektben vagyok éppen: olívaolajba tettem levendulavirágot, most érik a napon: kakaóvajjal fogom keverni és krémet készíteni belőle! Csodás lesz. Egyszerű, de nagyszerű! Mint a körömvirágkrémem, amihez most száradnak a kis virágszirmok. Papáéktól pedig hozom hozzá majd a jó kis házizsírt! :) jajj...de imádom még a gondolatát is, hogy kotyvaszthatok... :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, rokonlélek:)
      Hm. nekem is készül a levendulás olaj, de képzeld én még a levendula szüret előtt/közben vagyok. Nem régen kezdtek nyílni és mindig várok, hogy a kicsi rovarok begyűjtsenek. Hihetetlen az a zsongás, megfeszült munka amit végeznek. Imádom látni őket.
      A körömvirágsziromból szárítás nélkül készítettem olajat, amiből krém lesz, én méhviasszal készítem majd, de kész a disznózsíros, már le is fotóztam, vár a megírásra.
      Rokonlélek, nos én is imádom még a gondolatát is, hogy kotyvaszthatok...:)))
      Örömteli napot!

      Törlés
  6. Nagyon szép lett!

    Engem is elragadott a házikencék világa: az utóbbi hetekben krémekkel, dezodorokkal, ajakápolókkal, fürdőgolyókkal próbálkoztam, a család nagy örömére :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, én ezeket készítettem előbb:)
      Mond szakmai szemmel is jól néz ki?

      Törlés
  7. Kedves Ági, lehet tudni az elkészítés módját? Előre is köszönöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zs.O. 🌸
      Sajnos nem értem pontosan mire gondolsz.
      Írj kérlek levelet, a szeretetrehangoltan@gmail.com címre.
      Szívesen segítek miután pontosítottunk.
      Azt is írd meg, hogy mekkora gyakorlatod van, miből szoktál készíteni.
      Üdvözlettel,
      M.Ági

      Törlés