2014. március 10., hétfő

Falafel/csicseriborsó-fasírt




A Közel-Keletről származó falafel, igen régen "beköltözött" a konyhánkba.


 


Leginkább nekem köszönhetően, nem csak azért mert én készítem, hanem azért is, 
mert (talán) főleg magamnak készítem. 
Bár mindenki szívesen fogyasztja, de rajtam kívül a többiek a húst is megeszik.
 Így amikor pitát sütök, legtöbbször készül csicseriborsó-fasírt is.
Ha jól tudom, akkor hagyományosan nem főzik meg a csicseriborsót, csak sokáig áztatják.
Én megszoktam főzni és úgy darálom le.
Még volt két üveggel a múltkor főzött csicseriborsóból, abból készítettem.
A pita  -némi eltéréssel-  úgy készült mint itt, csak most tönkölybúzalisztből.


 


Sok-sok nyers vegyes salátát, medvehagymát, joghurtot és csípős szószt tettünk még bele.





Falafel/csicseriborsó-fasírt

Hozzávalók
~ 400 g főtt csicseriborsó
4 gerezd fokhagyma
2 db közepes sonkahagyma (vöröshagyma)
1 nagy csokor petrezselyem
1 tk köménymag
1 tk koriandermag
1 db szegfűszeg
1 hüvely kardamom magjai
1 mk frissen őrölt bors
0,5 dl olaj
1 db tojás
2 ek csicseriborsóliszt (helyette lehet finomliszt)
2 ek szezámmag


A fűszereket mozsárba raktam és alaposan összetörtem.


 


A csicseriborsó levét leöntöttem, a borsót az aprítógépbe tettem, 
hozzáadtam a hagymákat, a petrezselymet, az olajat, a fűszereket és az egészet összedaráltam.
Tálba öntöttem, hozzáadtam a tojást, a lisztet és a szezámmagot.
Összekevertem.




Kicsi 3-3,5 cm átmérőjű golyókat formáztam belőle és egy ujjnyi, forró olajban,
 több adagban megsütöttem.




2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek a fotók, finomak /a leírás alapján elképzelve/ a receptek...adottság kell ahhoz, hogy valaki ennyi szívvel készítsen ételeket...Bár csak az egészen egyszerű ételeket részesítem előnybe /pl. már nem sütök semmit olajba-bármilyen zsiradékba/, de mindig élmény nézni-olvasni ezeket az oldalakat....Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Margit Rajda,
      köszönöm szépen elismerő szavait!
      Jó egészséget, örömteli napokat kívánok!
      Üdvözlettel,
      Molnár Ági/Mági

      Törlés